Infographic: Social Media veranderde de manier waarop wij shoppen!

Meer dan 81% van de respondenten uit het onderzoek van Bigcommerce gaf aan dat berichten op Social Media van hun vrienden het aankoopgedrag heeft beïnvloed. Een realisatie waar menig merk zich al mee bezig houdt maar vaak nog onderschat wordt. Met alle kritiek en de  daaruit voorkomende veranderingen op Facebook voor het verbergen van de gehekelde ‘Like&Win’ acties verwacht je een negatief cijfer. Maar toch geeft 30 procent van de respondenten aan dat zij eerder zullen ingaan op aanbiedingen die ook gedeeld zijn door vrienden, een direct effect van dat type acties.

Toch zijn de tijden niet helemaal veranderd, nog steeds zoekt 80% van de shoppers naar de goedkoopste prijs. Interessant is wel dat 50% van de smartphone gebruikers dit al doet terwijl zij nog in de winkel staan. Zo worden dus ook offline winkels meegetrokken in de prijzenstrijd die online plaatsvindt.

 

Een infographic van Bigcommerce over de manier waarop Social Media het winkelen veranderde.
Een infographic van Bigcommerce over de manier waarop Social Media het winkelen veranderde.