info@prsocial.nl +31 615591158

Een schone Facebook tijdlijn in 5 stappen

Of het nou om vervelende posts van vrienden zijn die iets willen winnen of dansende hondjes op een bureau, je tijdslijn op Facebook kan tegenwoordig al snel vervuild zijn.

In alle eerlijkheid is het Facebook die uiteindelijk aan de touwtjes trekt, doormiddel van hun algoritme en jouw connecties bepalen zij wat er in jouw tijdslijn staat. Maar vrees niet, je kan wel degelijk actie ondernemen om orde in de brij te scheppen!

In slechts vijf stappen leren wij je om bij je volgende login meer en meer relevante informatie te zien!

Stap 1 | Ontvolg vervelende mensen

Rigoreus maar gegarandeerd succes! En het mooiste aan het hele verhaal is dat je zo niet ontvriend maar er slechts voor kiest om de berichten van hem/haar niet meer te hoeven zien. Je hoeft dus niet bang te zijn voor vergeldingsacties, bereid je echter wel goed voor wanneer je naar een verjaardag gaat. De verwachting dat je alles ziet/volgt blijft natuurlijk bestaan. Om het onderstaande menu te tonen klik je op het pijltje rechtsboven een bericht.

Vrienden ontvolgen Facebook

 

Stap 2 | Vermijd de berichten van bepaalde pagina’s

Je tweede wapen heeft effect op vrienden die maar al te graag video’s of vragenlijstjes van www.wateenonzin.nl of andere pagina’s delen. Dat iemand fan van een pagina is betekent namelijk nog niet dat jij dit ook prettig vindt om elke dag te moeten lezen.

Wacht totdat de bewuste vriend weer de fout in gaat en maak een einde aan alle ellende door op hetzelfde pijltje als bij stap 1 te klikken. Kies vervolgens voor ‘Alles verbergen van [Pagina-naam]’ en voel de frisse wind door jouw tijdslijn waaien! Heeft de vriend in kwestie nog veel meer van dit soort pagina’s? Kies dan ook hier weer voor het ontvolgen van de vriend en geniet van jouw tijdlijn-vrijheid.

Blog / Facebook pagina ontvolgen

 

Stap 3 | Vertel Facebook wat jij vervelend vindt

Het goede nieuws aan het Facebook-algoritme is dat het ook kan leren met jou als docent. Zie je een post of zelfs een type bericht dat je liever niet ziet? Zet Facebook dan in de leerbanken en klik op ‘Ik wil dit niet zien’. Dit zorgt niet alleen voor een tijdelijke schoonmaakactie maar geeft, als het algoritme zijn werk doet, jouw tijdslijn de instructie om minder van dit type berichten te tonen.

Blog / Facebook 'wil ik niet zien'

 

Stap 4 | Vul de vragenlijst in

Facebook is zo vriendelijk geweest om ook een ‘vragenlijst’ op te stellen met als doel: het overzichtelijker maken van jouw tijdlijn. Gelukkig is het geen saai lijstje met tekst, maar een overzicht met allerlei verschillende typen Facebook berichten. Door jouw mening te geven over 11 berichten leert het Facebook-algoritme opnieuw bij. Blijf de tijdlijn een bron van irritatie? Probeer dan met regelmaat deze vragenlijst om zo nu en dan het stof uit jouw tijdslijn te zuigen. (Zie je de optie nog niet, klik dan op ‘meer opties’.

Blog / Vragenlijst invullen

 

Stap 5 | Beheer de voorkeuren voor jouw nieuwsoverzicht

Voor het laatste wapen ga je naar het pijltje rechtsboven (naast het slotje) en klik je op ‘voorkeuren voor nieuwsoverzicht. Je krijgt dan een overzicht van alle pagina’s, personen en groepen die jij op de voet volgt. Trek ook hier met regelmaat de bezem doorheen, het zal je verbazen wat en wie je allemaal volgt.

Blog / Voorkeuren nieuwsoverzicht

 

Als het goed is houd je, door het regelmatig herhalen van bovenstaande stappen, een blinkende en opgeruimde tijdlijn over. Succes!

+ Bij het schrijven van deze blog is er geen Bob Ross gewond geraakt
+ Geschreven naar het idee van Amy-Mae Elliot van Mashable+ Heb je vragen? Stuur mij dan een berichtje via rdekruijf@prsocial of geef een reactie.

 


Author by Roy de Kruijf

“Een creatief ontwerp heeft pas commercieel nut als de juiste marketingkennis al vanaf de eerste penseelstreek wordt toegepast.” Door een Economische studie te combineren met zowel een grafische minor als ook een reclame minorstudie, zijn al deze ingrediënten aan boord. Door mijn creativiteit toe te voegen aan PR Social, zorgen wij ervoor dat uw idee van de keukentafel uitgewerkt wordt tot een unieke on- en offline identiteit. Wanneer zullen we starten?


Leave a Reply