Social Media, het dringt echt overal door!

image_extradienstenNog even aftellen en dan begint het jaar 2013. Wij gebruiken dit moment om te bekijken wat Social Media ons in 2012 heeft gebracht ten opzichte van 2011. En ik kan nu al verklappen dat hier indrukwekkende cijfers tussen zitten! In een uitgebreid rapport wordt duidelijk dat in 2012 een mobiele revolutie op Social Media heeft plaatsgevonden, dat Social Media als klantenservice moet gaan worden gebruikt en dat vele mensen gebruik maken van Sociaal Netwerken op het toilet….

Mobiel Sociaal Netwerken toont enorme stijging

60% van de Nederlanders gebruikt een smartphone, waar een jaar geleden dat percentage nog 18% lager lag. Het is dan ook niet gek dat in het afgelopen jaar een grote stijging is te zien in het gebruik van Social Media platformen op de mobiele telefoon. Waar bij mobiele websites een stijging is te zien van ruim 20%, wordt er maar liefst 120% meer gebruik gemaakt van mobiele apps!

Mobiel

Tijdgebruik van Social Media stijgt met 37%

Het feit dat men tegenwoordig met smartphones en tablets overal op Social Media terecht kan, drukt zich ook uit in de cijfers. In 2012 werd er 37% meer tijd gespendeerd aan Social Media dan in 2011!

Tijdopsocialmedia

Social Media moet functioneren als klantenservice

Een interessant onderdeel uit het onderzoek is de wens van de consument om via Social Media in contact te kunnen komen met bedrijven. Klantenservice vragen kunnen makkelijk via bijvoorbeeld Twitter worden behandeld en daar is ook de behoefte aan, zo blijkt uit onderstaande infographic.

Socialcare

Sociaal Netwerken op het toilet, het gebeurt!

Misschien niet het meest interessante feitje, en ook niet de meest frisse. Maar goed, de kans dat u dit als lezer doet is ook nog aanzienlijk. Uit onderstaande afbeelding blijkt namelijk dat de jonge generatie met regelmaat gebruik maakt van Social Media op het toilet! Vroeger werd de krant erbij gepakt, nu Facebook, Twitter en andere platformen. Zo dringt Social Media dus bijna overal door…

Where

Lees het volledige rapport hier

 

Bovenstaande cijfers zijn allen uit een onderzoek in de Verenigde Staten, maar komt qua percentages voor een groot deel overeen met Europa.