Eerste Hulp Bij Spelverzoeken

Gek worden wij ervan, verzoek op verzoek voor het steunen bij een spel. Terwijl ik Facebook uitlees word ik verzocht ergens een ei op te rapen, tegelijkertijd iemand het leven te schenken en vervolgens nog een potje poker tegen de andere te doen. Met een paar simpele handelingen zijn de verzoeken uit te bannen. Hoe pas je deze E.H.B.S. toe? Je leest het hieronder!

Crisis(communicatie) bij de ING! Wat ging er allemaal fout?

Op 26 januari 2012 schreef Ingrid Frankhuyzen een interessant bericht over crisiscommunicatie, dit deed zij op de online blog: Frankwatching. Gisteren was het D-Day voor de ING, al vroeg in de ochtend dienden zich de eerste problemen aan. Klanten begonnen met klagen over plotselinge roodstand en dubbele afschrijvingen. Langzaam zag ik op Twitter en Facebook de berichten binnenstromen, duidelijkheid bleef helaas lang uit. In dit artikel ga ik in op de wijze van communicatie via…

Social Media, gebruik het als klantenservice

Social Media is de nieuwe manier voor bedrijven om klanten te bedienen. Acht op de tien Nederlanders is al aanwezig op Social Media, en men verwacht steeds vaker dat ook bedrijven dat zijn. KLM is een schoolvoorbeeld van hoe het wel moet, maar wist u dat zo’n 87% vindt dat klantenservice bij bedrijven moet worden verbeterd? En dat vrijwel evenveel mensen niks afnemen bij een bedrijf als zijn één of meerdere slechte ervaring hebben met…

Infographic: De tijdslijnanalyse van Facebook

Facebook is 24 uur per dag, 7 dagen per week in te zetten voor u als ondernemer. Maar wanneer bereik je nou eigenlijk de meeste mensen? ‘s Avonds? Het weekend? Of misschien gewoon doordeweeks overdag… In deze infographic komt duidelijk naar voren hoe je meer engagement krijg met het plaatsen van Facebook posts.

PR Social: Sociale meedenker

PR Social is sinds kort opgestart als Social Media adviesbureau. Onze kracht? Meedenken met u! Het is voor de meeste bedrijven tegenwoordig essentieel om op Social Media aanwezig te zijn. Klanten verwachten dat, zoals men tientallen jaren geleden er vanuit gingen dat ze bedrijven konden bellen, en inmiddels al 15 jaar lang er vanuit gaan dat een bedrijf per mail te bereiken is. Social Media is een nieuwe manier van communiceren: sneller, gemakkelijker en goedkoper.

Democratie op Facebook

De oude Grieken en Romeinen beseften al dat het besturen van een land met een groot aantal inwoners ook de stem en welwillendheid van het volk zelf nodig heeft. Om dit mogelijk te maken bedachten de Grieken de ‘democratie’, een systeem waarin het volk gelijk is en stemt over de keuzes die binnen het land gemaakt worden. Ook binnen Facebook gaat sinds de oplaaiende discussie over privacy en het delen van persoonsgegevens aan derden de…

Oliebollen, Champagne & Social Media. De cijfers over 2012

Over een kleine drie weken sta ook ik met een glas champagne te klinken op een goed, gezond en gelukkig 2013. Terwijl de hoop op de 30 miljoen euro uit de loterij al langzaam vervaagd, kijken wij niet alleen terug maar dwalen onze gedachten ook af naar het nu afgesloten jaar: 2012. Het was een bewogen jaar waarin Social Media een steeds grotere rol en integratie vindt in het Nederlands bedrijfsleven. Go-globe.com zette al deze…

Social Media voor Bedrijven anno 2012 • Een infographic

In onze vorige blogpost blikte ik al terug op een aantal grote gebeurtenissen binnen de Social Media in 2012. Deze cijfers waren voornamelijk gericht op de doorsnee gebruiker en niet direct te relateren aan het bedrijfsleven. Om onze ondernemende lezers tegemoet te komen hebben wij een rapport van het CBS verwerkt in een leuke infographic.

Social Media, het dringt echt overal door!

Nog even aftellen en dan begint het jaar 2013. Wij gebruiken dit moment om te bekijken wat Social Media ons in 2012 heeft gebracht ten opzichte van 2011. En ik kan nu al verklappen dat hier indrukwekkende cijfers tussen zitten! In een uitgebreid rapport wordt duidelijk dat in 2012 een mobiele revolutie op Social Media heeft plaatsgevonden, dat Social Media als klantenservice moet gaan worden gebruikt en dat vele mensen gebruik maken van Sociaal Netwerken…